U12 spiller udtaget til FCM U13 turneringshold

01. maj 2019 kl. 22:28
Silas Novrup bliver FCM U13 spiller efter sommerferien

I Struer Boldklub er der mange fodboldspillere på alle niveauer. Hvert år udtages en del spillere til FC Midtjyllands fodboldskole, hvor 1-2 af dem bliver optaget på DBU TopCenter Herning i årgangene U10-U12. Resten tilbydes FCM Licenstræning, hvor de i løbet af en sæson træner 18 gange med spillere på eget niveau fra andre klubber. Der er også Licenstræning for målmændene, og denne træning foregår i øjeblikket på Struer Boldklubs baner om fredagen, hvor syv målmænd i området fra Thisted til Holstebro deltager.

Det sidste års tid har Silas Novrup fra Struer Boldklub været en del af DBU TopCenter Herning U12. Hver tirsdag har Silas, der er målmand, trænet i Herning, og hver onsdag har træningen foregået i Ikast. De andre dage har der været træning og kampe i egen klub. Året har budt på mange oplevelser som turneringssejr i Hollandsk Eliteturnering i efteråret samt Cup i Tyrkiet i foråret, hvor modstanderne blandt andre var Monaco, Lazio og Valencia. Herudover weekendture til Brøndby og FCK samt Elitecups i Svendborg og Aarhus. Til maj går turen til Finland, hvor spillerne skal konditestes i et topmoderne testcenter og spille en del træningskampe mod blandt andet Hollandske hold.

DBU TopCenter Herning er kun for U10-U12 spillere. Fra U13 tilbydes få spillere at være en del af FC Midtjyllands U13 turneringshold. Lige før påske fik 10 spillere tilbudet – her i blandt Silas Novrup fra Struer Boldklub. Det betyder, at Silas efter sommerferien skifter til FC Midtjylland, hvor der er træning 3-4 gange om ugen i Herning Fremad Elite samt kamp.

I Struer Boldklub er vi meget glade for samarbejdet med FC Midtjylland, som ud over træningstilbud og udtagelser til de dygtigste spillere også tilbyder indløb med superligaspillere for de mindste, mulighed for at de ældre årgange kan være bolddrenge til en superligakamp, teknikmærkedage, besøg af superligaspillere, træneruddannelse og træningsprogrammer til klubbens trænere og meget mere, udtaler Struer Boldklubs formand Karsten Lund.