Formanden drosler ned

16. juni 2020 kl. 19:57
Struer Boldklubs respekterede formand og ildsjæl stopper før tid

Til trænere og frivillige i Struer Boldklub

Bestyrelsen i Struer Boldklub skal fra marts 2021 have ny formand.

Nuværende formand, Karsten Lund, som har været et kæmpestort aktiv som frivillig i Struer Boldklub de sidste 5 år og som formand de seneste 2 år har taget en svær beslutning om at stoppe som formand og frivillig i Struer Boldklub fra næste generalforsamling i marts 2021.

Baggrunden for den beslutning bunder i Struer Kommunes Kultur og Fritidsudvalgs (KFU) ændrede strategi for og retningslinjer omkring udlejning og brug af kunstbanen. Den nye strategi fra Struer Kommune går imod den aftale, som kommunen i november 2019 indgik med Struer Kunstgræs, som Karsten ligeledes var formand for. Struer Kunstgræs-foreningen er på samme baggrund nu også nedlagt.

”Da jeg satte mig i spidsen for dette langstrakte arbejde omkring etableringen af kunstbanen, var min motivation at være med til at skabe endnu bedre forhold for foreninger og fodboldklubber i Struer kommune, hvor kunstbanen skulle være et aktiv i at fastholde og udbygge foreningslivet i kommunen. Vi har brugt flere hundrede timer på finansieringen og etableringen af kunstbanen, herunder en miljørigtig løsning og et online bookingsystem. Derudover var motivationen også, at de involverede foreninger omkring kunstbanen efterfølgende fik en aktiv fordel af banen, når det kom til booking, adgang og pris for leje af banen. Jeg er derfor skuffet over Struer Kommunes beslutning vedr. den ændrede strategi for kunstbanen", forklarer Karsten om baggrunden for beslutningen om at stoppe som formand.

Efter aftale med bestyrelsen fortsætter Karsten som formand for Struer Boldklub frem til næste generalforsamling i marts 2021, dog på reduceret kraft. Karsten står med sit store netværk og sin viden naturligvis fortsat til rådighed for boldklubbens medlemmer og hjælper, hvor han kan.

Struer Boldklubs bestyrelse vil gerne benytte lejligheden til at takke for den store forskel, som Karsten med sit virke i både Struer Boldklub og Struer Kunstgræs har gjort for fodbolden i Struer Kommune. Bestyrelsen har stor forståelse og respekt for Karstens beslutning om at takke af. Det betyder dog samtidig, at bestyrelsen naturligvis fremover får brug for nye kræfter til at drive Struer Boldklub videre.

Vi vil derfor appellere bredt til, at forældre, frivillige og andre interesserede bakker op og byder aktivt ind med hjælp og frivillighed, så vi også fremover kan drive Struer Boldklub fremad – både på bestyrelsesniveau, udvalgs-niveau, træner-niveau og forældre-niveau. Alt sammen for at sikre, at vi også fremover kan give fodboldglade børn og unge en mulighed for at spille fodbold i SB. Vi er med andre ord afhængige af opbakning fra alle jer, som har en tilknytning til klubben.