U15 drenge til Barcelona

Per Novrup
11. april 2018 kl. 20:41
Struer Boldklubs U15 drenge deltog i Costa Brava Cup i Spanien ved påsketid

Det blev til en uforglemmelig tur til Blanes ved Barcelona, hvor Struer Boldklubs U15 drenge deltog i Copa Costa Brava Cup.

Efter flere måneders planlægning kunne U15 drengene fra Struer Boldklub fredag den 23. marts 2018 sætte sig ind i bussen med kurs mod Spanien. Holdet skulle deltage i den verdens kendte Copa Costa Brava Cup ved Barcelona. Nu ventede 30 timers bustur sammen med et hold fra Glud ved Juelsminde med film, hygge og ømme balder. Drengene lukkede sig ind i deres egen verden, og pludselig holdte bussen foran hotellet Villa Garbi i Lloret De Mar. Her skulle drengene bo på 3-4 sengs værelser med hel pension den næste uges tid med fem kampe på fire dage.

Efter en god nats søvn skulle drengene søndag og mandag spille indledende kampe mod to tyske hold. Efter få minutter kom Struer foran, men desværre blev det til to nederlag. Trods nederlag var der højt humør mandag eftermiddag, hvor turen gik til Barcelona med rundvisning på Camp Nou. En stor oplevelse for alle, hvor der blev taget mange billeder af drengene i de verdenskendte omgivelser. Herefter stod den på pizza ved La Rambla, inden turen atter gik tilbage til hotellet.

Tirsdag ventede en vigtig kamp, da en sejr betød C-finalerunder, mens et nederlag ville betyde placeringskampe. Drengene spillede en flot kamp med stor overvægt af spil og chancer. Desværre ville bolden bare ikke i kassen, og alle regnede med, at det ville ende med straffesparkkonkurrence. Men fodbold er jo fuld af overraskelser og ud af det blå scorede modstanderen til 1-0, som blev kampens resultat. Et hårdt slag for drengene, der virkelig hang med næbbet. Det var der bare ikke tid til, for en time senere ventede den første placeringskamp mod endnu et tysk hold. Heldigvis kom drengene godt fra start, og i stedet for stolpe ud så var det nu stolpe ind. Det blev til en knusende sejr på hele 6-0, og humøret var igen helt i top. Efter to kampe var der tid til afslapning på hotellet, en tur i poolen eller indkøb af souvenirs ved de utroligt mange butikker med Barcelonatøj.

Onsdag morgen kl. 9 ventede den sidste placeringskamp. En sejr ville give en flot 5. plads, og drengene var tændte på at få en god afslutning på turneringen. Det blev igen til en flot sejr på hele 5-0, og drengene kunne tage fra turneringen med en plus målscore.

Resten af onsdagen stod på afslapning ved poolen eller stranden, da vejret viste sig fra sin allerflotteste side med næsten 20 grader. Der blev spillet strandfodbold i bar overkrop, og flere endte med at blive lidt røde. Hele dagen blev der hygget på kryds og tværs, hvilket styrkede holdets sammenhold. Det blev den spændende og sjove tur med fodbold, godt vejr, pool og strand, som alle havde håbet på.