U12 vinder LimfjordsCup

image U12 holdet ved LimfjordsCup 2018
08. juli 2018 kl. 19:30
Årets LimfjordsCup blev i U12 rækken vundet af et super veloplagt SB hold

Efter en fantastisk forårssæson for Struer Boldklubs U12 A-hold med 10 kampe og 30 point, var de blandt favoritterne til at vinde årets Limfjordscup sammen med Lemvig og Skjern. Det blev også en rigtig spændende cup, hvor marginalerne denne gang var på Struers side.

Limfjordscuppen startede fredag den 29. juni, hvor drengene blev indkvarteret på Lemvig Gymnasium. Et hyggeligt lokale blev indrettet med madrasser og dyner, hvorefter der var lagt op til tre dage med masser af hygge mellem kampene. Drengene var klar til hygge, men var også enige om, at der i forbindelse med kampene skulle være fuld koncentration, og at det gjaldt om at vinde.

Efter en god nats søvn stødte de sidste par spillere til truppen lørdag morgen, hvor det første lokalopgør mod Lemvig GF 2 stod på kampprogrammet. Drengene udviste god disciplin og kom godt fra start med en sikker 4-1 sejr. Efter en god frokost skulle drengene i kamp igen. Denne gang mod Ry, som har tradition for at deltage i Limfjordscuppen med hele klubben. Ry var derfor klar fra start, og det blev en meget lige kamp. Ry var aggressive og gode på bolden, men Struer bevarede roen og forsøgte at vinde kampen på standardsituationer, hvilket også lykkedes, da holdet scorede efter et hjørnespark. Det blev til en smal 1-0 sejr, og drengene kunne nu tage tilbage til gymnasiet og få hvilet lidt inden tredje kamp mod Sammenholdet. Den kamp blev lidt mere spændende end nødvendigt og endte uafgjort 1-1. Det betød, at dagens sidste kamp skulle vindes, eller nogle af konkurrenterne skulle smide point, hvis Struer skulle blive puljevinder. Der blev lavet masser af beregninger hos forældrene, da det havde stor betydning for holdet at blive puljevinder, da man så gik direkte i søndagens semifinale og undgik at spille kvartfinale mod f.eks. Mejdal-Halgaard. Alle disse spekulationer var drengene ikke en del af, og det var tydeligt at se på banen. Der var ingen nerver at spore, og det blev til en storsejr på 6-1 over KLG.

Trætte drenge – nogle med store vabler – kunne nu tage tilbage til Lemvig Gymnasium, hvor den stod på afslapning, hygge, kagemand og diskotek. Ikke alle drenge nåede ned til det veltilrettelagte diskoteksarrangement, men så hyggede de til gengæld rigtig meget i klasselokalet med snak og spil på mobiltelefon og fik sig restitueret.

Da drengene havde spillet sig direkte i semifinalen, undgik de søndagens tidlige kvartfinaler og kunne sove lidt længere. Drengene ville dog gerne se kvartfinalerne, så de var lidt forberedte på, hvad der ventede dem kl. 12.00, hvor semifinalen skulle spilles. Her kunne de se Lemvig GF 1 vinde 3-2 over Skjern GF 1, hvilket betød endnu et lokalopgør mod Lemvig i semifinalen. Struer dominerede semifinalen, som aldrig rigtig blev spændende, og det endte med en sikker 2-0 sejr til Struer drengene. I den anden semifinale vandt Skjern GF 2 sikkert 4-1 over Mejdal-Halgaard, hvilket betød en U12 A-finale mellem Struer og Skjern.

Efter næsten en times forsinkelse kunne finalen fløjtes i gang kl. 15 søndag eftermiddag. Skjern kom som lyn og torden med fantastisk kombinationsspil, og allerede efter 2 minutter stod der 1-0 til Skjern. Skjern forsatte med at presse Struer i bund, men gang på gang fik forsvar og målmand afværget. Samme mønster forsatte i anden halvleg, og kun et mål på en standardsituation kunne åbne muligheden for straffesparkkonkurrence, da Skjern var for hurtige og boldsikre til, at Struer kunne komme igennem deres forsvar. Med et fantastisk langskudmål lykkedes det Struer at udligne, og da der ikke blev scoret mere i kampen, skulle finalen afgøres på straffe. Det blev en meget spændende straffesparkkonkurrence med alle elementer. Efter seks spark kunne jublen bryde ud hos spillere og forældre i Struer lejren efter en 3-2 sejr over Skjern. Drengene sprang hinanden om halsen, og alle følelser fik frit løb. Efter seks kampe kunne Silas, Noah, Hjalte, Mads V, Valdemar, Dawid, Tobias, Mikkel, Lucas P, Mohammed og Adnan kalde sig U12 A-finale vindere af Limfjordscup 2018 og hæve den store guldpokal. Det har været den mest nervepirrende cup, jeg nogensinde har været med til, udtaler U12 træner Kim Vandborg, der kan se tilbage på en helt fantastisk sæson.