Årets ungdomstræner kåret

16. juli 2019 kl. 08:50
Gert Schilkowski blev kåret til årets træner ved ungdomsafslutning

Ved årets ungdomsafslutning i Struer Boldklub blev der foruden fejring af ungdomsspillerne også kåret ”Årets træner”.
I år faldt valget på Gert Schilkowski med følgende ord:
”En træner, som har udviklet sine spillere og er stærkt respekteret af både spillere samt forældre.
En træner, som i den forgangne sæson har formået at tiltrække mange spillere til årgangen således, at årgangen på 8 måneder er vokset fra 9 spillere til 26 spillere.
En træner, som selv forsøger at løse sine udfordringer samt har overskud til også at hjælpe andre trænere på vej.
En træner, som Ikke kun udvikler sine spillere. Træneren udvikler og træner også sine ”forældre” til at blive gode fodboldspillerforældre med engagement i klubben og dermed fødekæde for fremtidig træner/leder gerning.
En træner, som i den forgangne sæson har spottet og fremmet tilgang af flere nye trænere/assistenter til gavn for klubbens videre fundament.
En træner, som ud over at træne sin egen årgang i den forgangne sæson hen over vinteren også har formået at påtage sig træningen af yderligere årgange under indendørstræningen.
En træner, som foruden træner gerningen er særdeles aktiv omkring klubarbejdet med aktiviteter i baggrunden (her kan nævnes deltagelse i ungdomsudvalg, dommerbank, planlægning af indendørstræning og en af de bærende kræfter ved SB Cup)”.
Med titlen og æren som ”Årets Træner 2019” fulgte vandrepokalen og lidt at hygge sig med til familien.